)
خبرنامه دانشجویان ایران: هفته گذشته بود که رهبر معظم انقلاب در نامه ای که به جوانان اروپایی و آمریکای به نکات مهمی در رابطه با اسلامی شناسی اشاره کردند.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ این نامه که به سرعت در شبکه های خبری و اجتماعی مورد توجه قرار گرفت، باعث شد که بسیاری برای انتقال این پیام دست به ابتکارات جدیدی در فضای رسانه ای کنند. facebook، اینیستاگرام، گوگل پلاس و توئیتر از مهمترین شبکه های اجتماعی پرطرفداری هستند که کاربران فضای مجازی اقدام به راه اندازی صفحاتی برای انتقال بهتر این پیام کردند.
گوگل پلاسیها
در مرحله اول مطالب صفحات زیر را لایک و در حلقه های خود و بصورت عمومی ریشیر کنید (کامنت گذاشتن کلمه هشتگ #letter4u و سایر کلماتی که در انتهای همین مطلب قرار داده شده، در پست های این صفحات بسیار مهم است) دلیل تاکید این است که با این کار مطالب این صفحات داغ شده و بصورت اتوماتیک توسط پلاس برای بخش زیادی از کاربران ارسال می شود:
G+ En: plus.google.com/u/0/105315004235712674580
Fa: plus.google.com/u/0/100979543863804030648
Ar: plus.google.com/u/0/110546903640320283880
در مرحله ی دوم به صفحات زیر مراجعه کرده و تمام یا بخشی از پیام انگلیسی رهبری را در کامنت ها قرار دهید (قرار دادن تگ #letter4u و لینک صفحات رهبری را فراموش نکنید). متن انگلیسی پیام رهبری را می توانید در اینجا مشاهده کنید.
Barack Obama
FRANCE 24
Ministère des Affaires
The White House
TEDx
Bernie Sanders
Jerry Brown
Mitt Romney
Gavin Newsom
UNICEF
David Cameron
Newt Gingrich
Mariano Rajoy Brey
Alfredo Pérez Rubalcaba
The U.S. Army
U.S. Department of State
Rick Snyder
Nancy Pelosi
Nick Clegg
Ed Miliband
Mauricio Macri
Liberal Democrats
World Bank
Amnesty International USA
Julia Gillard
Marta Lucia Ramirez
Nicolas Sarkozy
????? ?????????
Johns Hopkins University
Shaykh-ul-Islam Dr. Muhammad
اگر در صفحه اروپایی ها می خواهید کامنت بگذارید، کلمات و هشتگ های موجود در هر یک از سطرهای زیر را استفاده کنید(هر یک از سطرهای زیر و یا هر دو را می توانید در بخش کامنت های این سایت ها کپی و پیست کنید)::
#letter4u
letter4u if you`re looking for the truth#
Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran To the Youth in Europe and North America
To the Youth in Europe and North America Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei
اینستاگرامیها
اولین کاری که پیشنهاد می کنم، لایک و حمایت از پیج هایی هست که در قسمت اینستاگرامیها لینک آنها قرار داده شده است. در این مرحله، لایک کردن همه مطالب این صفحات جهت ضریب دادن به این مطالب و داغ شدن مطلب پیشنهاد می شود.
اینستاگرامیها:
http://instagram.com/letter4you
http://instagram.com/khamenei_ir
http://instagram.com/khamenei_quote
http://instagram.com/khamenei_video
در مرحله بعد، پست هایی که در این پیج ها و همچنین بخش تصاویر جنبش قرار داده شده را بازنشر (ReShare) کنید.
در این مرحله، برای نشر این تصاویر، متنهایی لازم است قرار دهید که می توانید از هشتگ های زیر برای مطالبی که خودتان در صفحه تان نشر میدهید استفاده کنید:
#letter4u
#paris
#european
#canada
#uk
#argentine
#england
#brazil
#germany
کار دیگری که می توانید انجام دهید، مراجعه به لینک هایی است که در قسمت صفحات پربیننده اینستا برای شما جمع آوری کرده ام. بعد از مراجعه به این صفحات، در قسمت کامنتها، (خصوصاً پستهای اخیر آن صفحه) با کامنت کردن مطالبی که در پایان همین مطلب قرار داده ام به بیشتر دیده شدن مطالب کمک کنید.
صفحات پربیننده اینستاگرام instagram (برای کامنت گذاری #letter4u ) :
barack obama
http://instagram.com/ofa_fl
http://instagram.com/ofa_nv
http://instagram.com/ofa_ia
http://instagram.com/ofa_mi
http://instagram.com/Georgewbush
http://instagram.com/rangers/
http://instagram.com/laurawbush
http://instagram.com/jebbush
http://instagram.com/thebushcenter
http://instagram.com/reuters
جدید:
کار دیگری که می توانید در اینستاگرام انجام دهید، سرچ کردن اسامی مختلف به زبان انگلیسی و کامنت گذاری هشتگ مربوط به جنبش یعنی #letter4u در زیر یکی از پست های هر شخص است. با این کار، هر یک از جوانان کشورهای مختلف را به صورت مستقیم از نامه ی رهبر معظم انقلاب، مطلع خواهید کرد.(اسامی مثل : Michael - albert - harry - patrick - james - george - philip - joe- jack - robin - leo - colin - roben - roy - alex -louis - daniel - antony - benjamin ... را سرچ کنید و در صفحاتی که برای شما معرفی می شود، کامنت بگذارید.)
اگر در صفحه اروپایی ها می خواهید کامنت بگذارید، کلمات و هشتگ های موجود در هر یک از سطرهای زیر را استفاده کنید(هر یک از سطرهای زیر و یا هر دو را می توانید در بخش کامنت های این سایت ها کپی و پیست کنید) ::
#letter4u
letter4u if you`re looking for the truth#
Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran To the Youth in Europe and North America
To the Youth in Europe and North America Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei
پیشنهاد ویژه:
در صورتی که در صفحات افراد خارجی، هشتگ ها و جملات پیشنهادی را قرار می دهید، اگر کامنت مرتبطی قبل از شما در زیر تصاویر این افراد قرار داده شده است، سعی کنید از ارسال کامنت تکراری پرهیز کنید؛ به عبارت بهتر، می توانید یا با قرار دادن بخشی کوتاه از بیانات رهبر معظم انقلاب (طبق تقسیم بندی هایی که در متن نامه نشان داده شده است) کامنت قبل از خودتان را تکمیل کنید و یا این که کامنت دیگری اضافه نکنید؛ به هر ترتیب سعی کنید صفحات یک نفر را تحت هیچ شرایطی کامنت باران نکنید! تا او بتواند و با تأمل و دقت پیام شما را بخواند؛ میتوانید فرض کنید صفحه خودتان را که پر از کامنت شده است؛ کلافگی این ماجرا، تأثیر منفی در انتقال پیام خواهد داشت.
*بد نیست درباره کارهایی که بهتر است انجام نشود(!) هم پیشنهادم را بخوانید:
سعی کنید در پیج افراد غیرسیاسی مثل بازیگرها و ورزشکاران، کامنت باران نکنید و پیج این افراد را به هم نریزید؛ چون قبل از هر چیز به هم زدن محیط خصوصی این افراد است؛ بنابراین فقط درصورتی اقدام به کامنت دهی(هشتگ و پیام های کوتاه) کنید که قبل از شما، کسی این کار را نکرده باشند.
اما در مورد افراد سیاسی، صفحات این افراد بیش از آن که جنبه خصوصی داشته باشد، به عنوان یک منبع خبری مطرح است؛ در نتیجه تعدد کامنت، موجب ایجاد مزاحمت برای آنها نخواهد شد.
فیسبوکیها
اولین کاری که پیشنهاد می کنم، لایک و حمایت از پیج هایی هست که در قسمت فیسبوکیها لینک آنها قرار داده شده است. در این مرحله، لایک کردن کامنت های همسو و همه مطالب این صفحات جهت ضریب دادن به این مطالب و داغ شدن مطلب پیشنهاد می شود.
فیسبوکیها:
http://fb.com/www.khamenei.ir
http://fb.com/letter4youth
در مرحله بعد، پست هایی که در همین پیج های بالا قرار داده شده را بازنشر (ReShare) کنید.
کار دیگری که می توانید انجام دهید، مراجعه به لینک هایی است که در قسمت صفحات پربیننده فیسبوک برای شما جمع آوری کرده ام. بعد از مراجعه به این صفحات، در قسمت کامنتها، (خصوصاً پستهای اخیر آن صفحه) با کامنت کردن مطالبی که در بخش پستهای فیسبوکی قرار داده ام، یا تصاویری که در همان بخش وجود دارد و همچنین قرار دادن لینک هایی که در همین گروه وجود دارد، به بیشتر دیده شدن مطالب کمک کنید.
صفحات پربیننده(با کلیک بر هر یک از اسامی، وارد صفحه مربوطه شوید):
سیاستمداران امریکایی و اروپایی
barack obama
mitt romney
sarah palin
arnold
george w bush
queen rania
billclinton
nicolas sarkozy
john mccain
Joe Biden
دانشگاه ها:
Harvard University
Yale University
Stanford University
Louisiana State University
University of Michigan
Ohio State University
University of Florida
Massachusetts Institute
University of Texas
University of Alabama
Texas A&M University
دیگر صفحات:
facebook for every phone
*بد نیست درباره کارهایی که بهتر است انجام نشود(!) هم پیشنهادم را بخوانید:
سعی کنید در پیج افراد غیرسیاسی مثل بازیگرها و ورزشکاران، کامنت باران نکنید و پیج این افراد را به هم نریزید؛ چون قبل از هر چیز به هم زدن محیط خصوصی این افراد است؛ بنابراین فقط درصورتی اقدام به کامنت دهی(هشتگ و پیام های کوتاه) کنید که قبل از شما، کسی این کار را نکرده باشند.
اما در مورد افراد سیاسی، صفحات این افراد بیش از آن که جنبه خصوصی داشته باشد، به عنوان یک منبع خبری مطرح است؛ در نتیجه تعدد کامنت، موجب ایجاد مزاحمت برای آنها نخواهد شد.
اگر در صفحه اروپایی ها می خواهید کامنت بگذارید، کلمات و هشتگ های موجود در هر یک از سطرهای زیر را استفاده کنید(هر یک از سطرهای زیر و یا هر دو را می توانید در بخش کامنت های این سایت ها کپی و پیست کنید)::
letter4u if you`re looking for the truth#
Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei, Leader of The Islamic Republic of Iran To the Youth in Europe and North America
To the Youth in Europe and North America Message of ayatollah Seyyed Ali Khamenei
http://montazer313.persiangig.com/letter4u01.JPG
2) http://montazer313.persiangig.com/letter4u02.JPG
3) http://montazer313.persiangig.com/letter4u03.JPG
4)http://montazer313.persiangig.com/letter4u03.JPG
ادامه دارد ان شاء الله
کلمات کلیدی:
من همان کفتر شکسته بالم همانکه گفت حیدریم تا نشاید کسی خیال تعرض به یوسفم امام مصلح قاعدنا خامنه ای هستی کیوان به فدایش حیدرحی و مطلق جهان بشریت و دگر سو جان نثار ثلاله کریمش از جمله حیدر ثانی آیت الله حاج مجتبی حسینی خامنه ای جانم به فدایش و دگر اولاد فرهیخته گرانقدر و والا مرتبت حضرتش دانستم از پیش خدایم را شاکرم که طریقت و عاقبتم را به یمن و طلیعه ولایت گسترانید و مرا سردار تنهای این مرکب صالح فرامید خدایا تو شاهدی کیوان ملقب به سردار تنهای حیدری ندارد در دلش مش و طریقی جز فدا کردن هستیش بر مولایش و جان سپاری بر پایه ثلاله گرامش خدایا ولی نمی دانم هرجا که در می زنم ندارد سراغی از پی حیدرم ندارد کلامی که دهد جلا این سینه خاک بر تپیده اش ماندگار خدایا تو دانی و باد صبا که نیست روزی بی شمییم سید علی هستی کیوان به فدایش راه و کار بر من می دمد نسیم روح بخش زندگیم شمیم سید علی هستیم به فدای آری خدا را شکر گذار باشید که می توانید دستان مولایم را ببوسید برایش بگویید و بخوانید و در چهره اش بی مانع بنگرید ولی سردار تنها چه دارد جز عشقی که از بدو تولد پیش از اعلام ولایت مولایم حیدرم یوسفم به ولایت جهان مقتدایش ندا من بودم که به او گفتم لبیک لبیک یا امام مصلح سید نا و شریفنا قاعدنا حاج علی حسینی خامنه ای هستی کیوان به فدایش الهی آمین آن روز را بخاطر دارم در کلاس چهارم دبستان آن روز که موضوع انشا رهبر خود را چقدر دوست می دارید من نام مولایم سید علی هستیم به فدایش را بردم ولی از آنجا که آقا هنوز اعلام ولایت نداشتند و امامت بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران ره سکان هدایت ملت ایران را بر دست داشتن من نام ولایت را با آن حال و هوای عاشقی کودکانه به قلم و زبان آوردم و خوشحالم از اینکه ولایت آقا را نه از این دنیا زین که از آن دنیا با خود به دنیا آوردم و در آن روز نمره انشا یی ناحقانه به من داده شد و چه ها بر حال و احوال من عاشق گذراندن بگذریم ولی مهم آنست که آقایم ولایتش ولایت رسول الله است و المدار و نایب برحق و مطلق حضرت ولیعصر عج از بدو خلقت تا به امروز که ندیدم جز شمیمش نکشیدم زجر دیدن و نتوانستن به نگریستن به رخسارش و نبودم محرم از ید حافظشان از برای یک بار عاشقانه بوییدن ابایی که می دانم از شهد گل نرگسش آشنایی دارم و هر روز با شمیمش بر می خیزم و عاشقی می کنم خدا جان هیچ زلیخواهی را بی یوسفش مگذار تنها که تو دانی من حیدری من سردار تنهای ذولیمین همانکه با رسول وقتش کرده دنیایی عشق بازی مگذار لحظه شهادت آنگونه بمیرم که نباشد سرم بر زانوی حیدرم و نگوید و نگفته بروم به باقی بدین کلام مولا که کیوان من از تو راضیم خدا از تو راضی و نگهدارت در آن دنیا تا به حکم الله و به لطف الله در سپاهی که تو المدار او هستی در سپاهی که تو برخواسته گان سپاهش برای قیام آخر هستی تویی نایب برحق مهدی مصطفی عج که توانستی با غیرت و شفقت و جنم ولاییت جهان را به اعتراف در آوری که ولایتت ذیحق و حقیقت گون مال تو.بود هست آقا جان سخن زیاد و داستان عشق ما بی سرانجام ولی وقتی دیدم عکس راویان اهل بیت گفتم شاید دعایشان روزی شود مستجاب به شرط آنکه قول دهند در دعا هایشان من سردار تنهایی که حضرت آقا خطابم بدین نام نمود من حیدری که سپاهیست که من در طریق صیانت از ولایت و ثلاله پاکش تاسیس و نامگذاری نمودم و نمی دانم تا امروز چند حیدری لبیک از بحر لبیک یا سیدنا و اولادنا سردادن را از دعای خیر خویش فراموش نکنید و دعا کنید روزی به رخ مولایش بی هیچ مانعی نظر افکند و به او بگوید چقدر منتظرش نشسته ام چه شبها که به خیالش خوابها دیدم و از بحرش جان دوباره برای بودن و جهاد کردن و زیستن یافتم چه رازها که به باد صبا و نسیم صبحگاهی شمیم مولایم بر بستم و چه سختی ها و چه ملامت ها و چه تحقیر ها و ترد شدنها که در بهای عشقش از خود مایه گذاشتم البته طلبی نیست آیین عشق همین است عشق به لاف زدن نیست به عمل کردن است ولی چه بگویم که آقا فرصت آزمون بر من قرار داد ولی صدای آخر و اشک نهان و ظاهرم را در بقض و صدای الرحمن و الرحیمم شنید یا نشنید خدا داند ولی چرا؟ چرا آقا جوابم ندادی؟ چرا آقا تنهایم گذاشتی و نیت کردی همچنان تنها بمانم ولذت در پی یاران تو بودن را از بکر وجودشان و وجود شما و ذریه مبارکتان نبرم عیبی نیست آقا سرتان سلامت اولاد خلف تان عمرشان به خاتم من یک شهید راهت بیش نبوده و نخواهم بود ولی ارزو دارم و داشتم لحظه شهادت بر روی زانوان شما بمیرم آرزو داشتم یکبار بی مانع سر به پهلوی پاکت می نهادم و تمام مکافاتی که از بدو خلقت تا به امروز از بحر داشتنت کشیدم را برایت می گفتم آقاجون سید علی هستیم به فدایت الهی آمین امید دارم روز وصال زیاد سرانجامش به قیامت نکشد امیدوارم چون استادم سید مجتبی حیدر ثانی تو و سید مهدی دانشجوی فارغ از آزمون تو و کلیه یاران و. نزدیکان به قدوم مبارک تون یاد آور شما باشند که شاید اگر فراموش کرده ای کیوان حیدری سردار تنها ذولیمین و هویدا غمگین توست آرزوی دوباره ریستن در کنار قدوم توست ریستنی از گل نرگس و نیلوفر که لایق باشند و تاب توان در برابر راهیه الهیت از آنها براید خداوندا حمایتم کن حمایتم کن تا به یوسفم برسم و تکلیفم را در کنار و یا تحت امر مستقیم او به کام بریزم و قسم می خورم بعد از این زیارت دوباره جانی نجویم و به شهادت لبیک و منتظر روز موعود در کنار المدار برای رسیدن خدمت صاحب الزمان عج برسم و در آخر برای همه حیدریان و استشهادیون و سربازان حضرت آقا هستیم به فدایش حیدر حی و حاذقمان آرزوی شهادت می کنم و از آنها هم همین طلب را خواستارم امیدوارم همه ما شهید راه ولایت باشیم و در جوار و یا در طریقت حضرت آقا حیدر حی و مطلقمان آماده جانفشانی و شهادت باشیم والسبلام علیکم و الرحمه الله و برکاته حیدر حیدریم حیدریه حیدر است لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار کیوان گیتی نژاد سردار تنها حیدری استشهادی ذولیمین هویدای امام مصلح سید و شریف قاعدنا حاج علی حسینی خامنه ای هستی کیوان به فدایش آمین 6/11/1393
کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی:
طرح دغدغه
بنده به عنوان گران بارترین مسئوول در نظام جمهوری اسلامی که سنگینی این بار را هم خیلی خوب و با همه وجود حس می کنم، در عالم سیاست هیچ دغدغه ای ندارم.چون امروز در میدان سیاست دردنیا وضع ما بسیار خوب است و دشمن را دنبال خودمان می کشیم…
در عرصه اقتصادی _ که فصل مهمی از مسائل کشور است بنده از لحاظ حرکت اقتصادی جامعه، هیچ نگرانی ندارم. چون در این زمینه ، کاری در حال انجام است و در مجموع که نگاه می کنیم کار بدی نیست…
واما در عرصه ی فرهنگ بنده به معنای واقعی کلمه احساس نگرانی می کنم.این دغدغه از آن دغدغه هایی است که آدمی به خاطر آن گاهی ممکن است نصف شب هم از خواب بیدار شود و به درگاه پروردگار تضرع کند، من چنین دغدغه ای دارم.
دغدغه فرهنگی شبیه دغد غه در میدان جنگ است و به معنای رها کردن سنگر، عقب نشینی و ناامیدشدن نیست.
ما باید مقوله فرهنگ را از نو ارزیابی کنیم .من به ذهنم این طور می رسد که ، در نظام جمهوری اسلامی ، مقوله فرهنگ را قدری دست کم گرفته ایم . به نظر من تاثیر فرهنگ ، هم به عنوان یک عامل اصلی و تعیین کننده در رفتارهای فردی و اجتماعی کشور وامت مان ؛ وهم به عنوان یک حامل برای تاثیرات و اثرگذاریهای سیاسی مغفول عنه قرار گرفته و آنچه که باید و شاید نیست.حرفهایی زده می شود، چیزهایی می گوییم، بنده خودم مطالبی را زیاد تکرار می کنم، لیکن در مقام عمل می بینم که بهای آنچنانی داده نمی شود.
فرهنگ:
فرهنگ در رفتارهای جامعه برخواسته از عقاید و اخلاقیات جامعه است.فرهنگ یعنی ذهنیت های حاکم بر وجود انسان که رفتارهای او را به سمتی هدایت می کند.
کارفرهنگی:
واقعاً مسأله ی فرهنگی کشور زمین افتاده است. همه خودشانرا فرهنگی می دانند، همه نسبت به مسائل فرهنگی اظهار شوق و علاقه می کنند و آنرا در بیانات و نظراتشان مهم نشان می دهند، اما حقیقتاً کار فرهنگی در کشور، متناسب با پیشرفت و ریشه دواندن انقلاب در جامعه نیست. لذا مسائل فرهنگی حقیقتاً در خور این است که به آنها، با سعه ی صدر و اهتمام و دلسوزی عمیق و همواره با خبرگی و کارشناسی رسیدگی بشود. کاری که در راستای حرکت فرهنگی باشد، رشد بدهد، روح فرهنگی برآن حاکم باشد و فعل و انفعالات در ذهن و مغز و جان و عواطف انسان بوجود آورد.
نشانه ی کار فرهنگی درست
خصوصیت دیگری که کار فرهنگی دارد، این است که باید هوشمندانه باشد. کار فرهنگی باید هوشمندانه باشد؛ برف انبار نمیشود. انبوه کار فرهنگی مهم نیست؛ بلکه انتظام کار فرهنگی، چیده شدن، گزیده شدن و هر کاری در جای خود قرار داشتن، مهم است که باید هوشمندانه باشد. باید روشن باشد که اصلاً کار فرهنگی را برای چه هدفی انجام میدهیم. بعد هم توجه کنیم که کار، واقعاً ناظر به آن هدف و متوجه به آن جهت باشد. این نشانه ی کار فرهنگی درست است .
ملت وتلاش
یک ملت اگر زحمت نکشد، اگر تلاش نکند و اگر به خودش رنج ندهد، راحتیهای آمیخته با آن رنج را هم، بدست نخواهد آورد. راحتی ناشی از تنبلی را به دست می آورد، اما راحتی ناشی از تنبلی، مثل راحتی بیماری است که در بستر بیماری دراز کشیده، راحت است وکاری هم نمی کند، اما سالم نیست. راحتی ناشی از زحمت و تلاش، مثل راحتی آن ورزش کاری است که ورزش می کند، رنج را می پذیرد، بعد می آید بدنش را شست وشو می دهد، احساس آسایش، آرامش، قدرت و اقتدار جسمانی و روحی می کند.
انقلابی که ازمساجدشروع شد
منشاء انقلاب اسلامی الجزایر را بعد از بیست سال، خود من دیدم؛ سالى که من به الجزایر رفتم، حدود نوزده سال از انقلاب گذشته بود. وضع آنها واقعاً عبرتانگیز است. انقلاب الجزایر، انقلاب اسلامى، انقلاب مساجد و انقلاب علماى دین بود؛ انقلاب،از مساجد،از مدارس دینى و از حوزههاى علمیه شروع شد – مثل انقلاب خود ما – لیکن حتى یک روز، حکومت دینى در الجزایر بهوجود نیامد! از همان اول، فرانسویها توانستند هم فرهنگ و آداب خودشان، هم بىاعتقادى به دین را در الجزایر – که تحت نفوذشان بود و داشت از استعمارشان خلاص مىشد – واردکنند ! در زمان ریاست جمهورى من، یکى از بزرگان الجزایر به دیدنم آمد؛ با من که صحبت مىکرد، به زبان عربى حرف مىزد. بعد مىخواست جملهایى را بگوید، لغت عربى به یادش نیامد؛ با این که زبان خودش و سخنگوى دولت بود! یک خرده فکر کرد، یادش نیامد؛ برگشت و به زبان فرانسه، از همراهش پرسید که این لغت، چه مىشود؟ او لغت عربى را به وى گفت؛ بعد او حرفش را با بنده ادامه داد ! یعنى آنها حتى زبان عربى را – نه دین را، بلکه زبان عربى و عربیت را – که ظاهراً خیلى برایش اهمیت قائل بودند، نتوانستند در الجزایر حفظ کنند و نگه بدارند و زنده کنند
ایمان کارسازاست…
پس ببینید من منشا این انقلاب را چه می دانم. من می گویم منشادر تدین و در ایمان است. ایمان مذهبی و اسلامی. ایمان مذهبی عبارت است از تضمین و تامین کننده ی بخشی از استعداد و تواناییهای انسان که بیشترین تاثیر را در انتخاب راه ها و پیمودن آنها دارد. ایمان مذهبی به انسان قدرت، شجاعت، معرفت، استقلال،اعتماد به نفس، ثبات و استقامت در میدان های سرشار از خطررامیدهد. ایمان، نقش واقعیات را به انسان، آنچنان که هست، می نمایاند. اگر انسانی باایمان باشد، قدر و ارزش و مقدار پدیده های مادی وقدرت آنها را می شناسد و درباره ی آنها نه زیاده روی میکند و نه کوتاهی. این خاصیت ایمان است. انسانی که ایمان ندارد، برای ارزش های مادی حسابی بیش از آن چه که باید باز کند، باز میکند و پول و مقام و قدرت و نظایر آن، در زندگی او نقش می یابد. انسان باایمان، برای پول و آسایش و رفاه زندگی این دنیا، نقش مناسب آن را قائل می شود و برای معنویت، آخرت، رضای خدا، بهشت و همه ی ارزش های معنوی دیگر که خرد انسان آنها را درمیابد، ارزش مناسب و جایگاه شایسته ای در نظر میگیرد. در بعضی جاها که پای علم لنگ است، ایمان، کارساز است
سیبل دشمن
ملت ایران، ملت مومنی بود. امروز هم ملت، خوشبختانه مومن است. بعد خواهم گفت که اساسی ترین هدف دشمنان انقلاب هم همین ایمان و تعبد است. آماج حملات آنها، این است و منبع لایزالی است که انقلاب، از آن تغذیه کرده و خوشبختانه از خیلی از آسیب ها دور مانده است.
نیازبه فرهنگ غنی
آن کسانی که تصور می کنند انقلاب اسلامی ایران با ادبیات و با هنر سر و کاری ندارد، ربطی ندارد، خیلی پرت از معرکه اند، خیلی دورند و نمی فهمند اصلاً چه دارند می گویند و به کجا دارند میگویند. این انقلاب بیش از همه به یک ادبیات قوی، به یک فرهنگ غنی نیازمند است.
ما امروز یک زبان قوی ویک فرهنگ عمیق تاریخی و غنی داریم و به یک هنر سطح بالا به شدت نیازمندیم.
اسلام از اول در یک قالب صد در صد هنری ارائه شده است . همه صاحبنظران ، ادبیات و هنر در مقابل برج هنری قرآن اظهار عجز کرده اند.
پیغمبر اکرم بروی شعر وشاعری سرمایه گذاری زیادی کرد. در جامعه ای که سیاحتش ،عزلتش و عزتش جهاد است .شاید بعضی ها فکر کنند توی جامعه جهادی ، دیگر شعر جایش کجاست؟
اما چون آن روز دشمن ضد انقلاب از ظرفیت ادبی بالائی برخوردار بود و شعرای برجسته ای داشتند ، پیغمبر شعرای اسلام را تشویق می کرد که بروند به مقابله با آنها تا فقط حرف آخر در تاریخ ثبت نشود و اسلام در مقابل این حربه تاریخی ماندگار که اسمش شعر است، بی دفاع نماند . این صدر اسلام است . خب حالا ما در انقلاب خودمان هم به این ظرفیت بالای هنری و توان بالای هنری نیازمندیم .
ملت ایران سرشار از برجستگی ها و درخشندگی ها است ، اما از لحاظ فرهنگی ،آن پختگی و موج کافی را ندارد.
ما در دوران پهلوی و قاجار شبیخون زده شدیم ، یعنی از غفلت سردمداران و فرمانروایان این کشور استفاده شد و عده ای با یک فرهنگ تازه و با نیروی جدیدی که بر اثر رنسانس ، دنیا را به جوش آورده بود و خودشان در آن جوش و خروش بودند، بر سر ما ریختند و ماخواب بودیم . همه چیز را به هم ریختند و ایران را مانند یک کشور خالی الکف مثل اینکه هیچ نداشته باشد نسبت به گذشته اش بدبین کردند و نسبت به تاریخش غافل کردند و ترتیبات خودشان را ، منتها ترتیبی که برای شهروندان درجه2گذاشته می شد، در اینجا برقرار کردند. در دوران پهلوی می خواستند تمدن بدوی قبل از اسلام را جایگزین تمدن هزار و سیصد ساله اسلامی کنند.
تا اواخر دوران پهلوی هر چه از فرهنگ بیگانه به ما تزریق کردند،مسموم ،مخدرو نامناسب بود.
شاخصه های مثبت غرب
امروز در فرهنگ غرب، انصافا عناصری وجود دارد که برای ماحیاتی است، ما باید آنها را یاد بگیریم، چیزهای خوب ،زیاد دارند. اگر این چیزها خوب نبود غرب با این همه فسادی که دارد به اینجا نمیرسید. غرب با این فسادهایی که دارد باید اصلا مضمحل میشد و مثل دود به هوا میرفت اما علت اینکه دود نشد و به هوا نرفت، چیست؟ چند عنصر واقعا حسابی در کار اینها بوده است. از جمله اینکه، آدمهای منظمی هستند، آدمهای پرکاری هستند و در تلاششان خستگیناپذیرند. اینها عناصر مثبت و مطلوب فرهنگ آنهاست. اینها را البته باید گرفت و استفاده کرد.
مقوله مظلوم فرهنگ
مقوله ی فرهنگ همچنانی که اهالی درد و سوز می دانند ، در کشور ما مقوله ی مظلومی است.انقلاب ما ، انقلابی مبتنی بر یک منش و نگرش فرهنگی بود و هر حرکت ارزشی، این خصوصیت را دارد. ما باید بیشتر و پیشتر از تلاش های دیگر ، به تلاش فرهنگی اسلامی می پرداختیم.
تولیدفرهنگ
تولید فرهنگ، منفجر کردن سرچشمه ی فرهنگ در دلها و روحها و استعدادهاست. این خیلی مهم است. ما لازم است که مردم را کتابخوان کنیم اما از این واجبتر آن است که استعداد نویسندگی را در بین مردم بیابیم و تولید کتاب کنیم . وادار کنیم که این استعداد به کار بیفتد، قلمها روی کاغذ بیایند، فکرها کار کنند و برای مردم بسازند و تولید کنند. این مهم است. کشور ما کشوری است که از جهت استعدادهای هنری و فرهنگی، باید جزء کشورهای علیالظاهر کمنظیر و نمونه باشد
جریان روشنفکری بیمار
روشنفکرواقعی کیست؟
روشنفکر باید مایه ای از روشنی را در جامعه ایجاد کند، باید پیام آور نور و روشنایی باشد، باید نقاط ابهام را بزداید، باید مغزهای مرده، مغزهای بی خبر، مغزهای ساده اندیش را که جز از طریق چشم نمی توانند پیرامون خود را بشناسند و بفهمند، توجیه کند؛ باید فرهنگ ساز باشد؛ معلم مردم باشد، مرشد مردم باشد
روشنفکری بیمار
روشنفکری ایران با دو خصوصیت بی اعتنایی به ایرانی گری و بی اعتنایی به اسلام متولد شد.
اکنون من سه نفر از این شخصیتها و پیشروان روشنفکری در ایران را اسم می آورم:میرزا ملکم خان ارمنی – میرزا فتحعلی آخوندزاده – حاج سیاح محلاتی که انحصارات خارجی دوره ناصرالدین شاه ،دستاورد اولین روشنفکران ایرانی بود.
مثلا میرزا ملکم خان که داعیه روشنفکری داشت و میخواست علیه استبداد ناصرالدین شاهی روشن گری کند خود دلال معامله بسیار استعماری و زیان آور رویتر بود آخوند زاده هم مثل میرزا ملکم خان است. او به روسیه رفت و بجای مبارزه با استبداد ، به مبارزه با دین و اعتقادات مردم می پرداختند .حاج سیاح هم به هر جایی که پای یک روحانی آزاده بزرگ در میان است برخورد می کند در دوره رضا خان روشنفکران درجه یک کشور در خدمت او قرار گرفتند. و در دوره بعد از رضا خان بخشی از روشنفکران به حزب توده پیوستند .البته در نهایت پدیده ای بنام پدیده توبه روشنفکری وجود دارد که من مظهر توبه روشنفکری را مرحوم آل احمد و مرحوم دکتر علی شریعتی می دانم.
روشنفکر در ایران کسی بودکه با سنت ها و تاریخ کشورش و همچنین با اسلام و مذهب دشمن باشد .روشنفکر غربی به نفع ملت های ضعیف مبارزه می کرد اما درایران روشنفکر به دخالت استعمار کمک می کرد . روشنفکری که مسولیتهای فردی اسلام را قبول نکند نمی تواند این نظام اسلامی را همراهی کند انقلاب اسلامی آمد و بافته های ذهنی روشنفکرانی را که هم می خواستند مردمی باشند و هم عیاش و مست را باطل و پوچ کرد .حقیقت این است که حرکت روشنفکری در ایران از اول، یک حرکت انحرافی، وابسته، حرکتی نه در خط ترقّی و تعالی ایران و اندیشه ی ایرانی بود؛ یک حرکت صددرصد وابسته بود. روشنفکری آن روز معنایش این بود که برای آموختن اندیشه و دانش، به مراکز سنتی فکر و علم در داخل جامعه ی خود ما مراجعه نشود روشنفکر از غرب برگشته ، برای فرهنگ ایران اسلامی خود هیچ ارزشی قائل نبود .
مردم داری
روشنفکران تکلیفشان و وظیفه شان این است که از مردم جدا نشوند. جدا نشدن از مردم به این نیست که بنشینند وضع فلان روستای دورافتاده ی محروم را تشریح کنند. در میان مردم بودن به این نیست که بنشینند زندگی غم انگیز طبقه ی دهقان یا کاسب یا کشاورز یا مثلاً کارگر را بیان کنند؛ این کافی نیست. توی مردم بودن و با مردم بودن به این است که خواست مردم، احساسات مردم، خط سیاسی و فکری مردم را بپذیرند و در آن خط حرکت کنند. اگر روشنفکران ما این جور مشی و عمل کنند، کار این ملت راحتتر به سامان خواهد رسید.
شهرت پرستی آفت پایداری
یک عده انتظار داشتند که بشوند ستاره ی درخشان انقلاب، به کمتر از آن راضی نبودند. یک ذره پایین ترش را قبول نداشتند. به مجردی که به آنها یک ذره بی محلی شد، از طرف یک کسی یا یک جمعی یا مردمی اسمشان نیامد، یادشان مطرح نشد؛ اینها هم از انقلاب قهر کردند رفتند کنار. البته«انقلابی صادق»اگر بودند یک چنین چیزی پیش نمی آمد.
میدان فرهنگی، میدان فرهنگی است!!!
آنانی که اهل مقولات روشنفکری اند، باید در میدان فعال شوند. جوانان! خودتان را بسازید. یک ملت اگر بخواهد راه رشد و کمال و پیشرفت را طی کند، باید از لحاظ ایمان فکری به جای محکمی متکی باشد. آن ملتی، آن نسلی، آن جوانی که بخواهد به یک مجموعه ی هُرهُری مذهب، بی ایمان، بی اعتقاد به بنیان های اخلاقی و دینی و معنوی، دل بسپارد و با حرف آن ها پیش برود، زیر پایش سست خواهد شد
مثل اصحاب بدر
ای بسا همین هایی که در این بدر کبرای امروز شرکت خواهند کرد، ان شاءالله همان هایی باشند که در ظهور ولیعصرارواحنافداه، جزو آن سیصدوسیزده نفر یاران آن حضرت به حساب خواهند آمد. کسانیکه در این مجموعه هستند -اگر زنده بمانند- بلاشک در آن مجموعه هم خواهند بود. مگر به شهادت یا مرگ صحنه را خالی کننداینها کم نیست
تهدیدات درونی
طرف دیگر هم عوامل درونی است. عوامل درونی، یعنی مواردی که در دوران خود ما انقلابیون و ما مؤمنین است؛ اینها کم نیست، زیاد است. من می خواهم عرض کنم که اگر ما این آسیب های درونی را علاج کنیم، آن آسیب های بیرونی، مشکلی برایمان به وجود نخواهد آورد.
آفت سایش
.من احساس می کنم این جبهه، دچار آفت سایش شده است. انسان سایش پذیر است.همه ی انسانهابجز معصومین، در برخورد ها و سایش ها و اصطکاک ها، ساییده و کم می شوند و برجستگیهای روحیشان تغییر می کند؛ باید مراقب بود. اینکه ذکر دائمی گفته اند، برای خاطر این است. انسان دائماً باید متذکر باشد، وا لّا خراب خواهد شد .یکی از عوامل سایش در جبهه خودی ، عدم توجه مسئولین به گزینش و شناسایی استعداد ها بود . این حقیقت قابل انکار نیست
خود باختگی
خود باختگی عناصر جبهه ی خودی در مقابل شخصیت های جبهه ی دشمن بخاطر احساس برتری صنفی آن شخصیتها بر این عناصر بود. این حقیقت قابل انکار نیست. مثلا فرض بفرمایید وقتی یک هنرمند این جبهه، در رشته ای از هنر سرافراز و بی اعتنا مقداری پیش می رفت و بعد در جایی احساس خستگی می کرد و می خواست لحظه ای بایستد و نفس تازه کند، تا چشمش به هنرمند رشته ی خودش در جبهه ی مقابل می افتاد مرعوب او می شد
خود باختگی در مجموعه راه ندهید
ما نباید خودباختگی را در مجموعه ی خودمان راه دهیم. من دیدم کسانی را از خودی ها، که در مقابل غریبه ها احساس خودباختگی میکنند. بالاخره دلیلی هم برای خودشان میتراشند. یک نویسنده ی قدیمی است، یک شاعر مثلاً گردن کلفت است، یک فیلم ساز نام آور است . و حالا این، در مقابل او احساس خودباختگی و غربت میکند! این برداشت من است. آنی که من میفهمم، این طوری است. بعضی از بچه های ما در مقابل اینها احساس خودباختگی میکنند. شما باید این خودباختگی را در ذهن های اینها به کلی از بین ببرید. آنها محکومند. آنها آن نکته و جوهر اصلی را که در شما هست، ندارند؛ و آن ایمان است، خلوص است، عقیده است
تردید نکنید…
عامل دیگری که وجود دارد، این است که در جبهه ی خودی ، بعضاً به دلایلی، در پایبندی نظام به حرف ها و آرمان های خودش تردید شد . گاهی احساس تردید در عنصر خودی بجا، ولی اکثراً بیجا بوده است. چون خود من در سطوح تصمیم گیری کشور بوده ام و با خیلی از جوانان و عناصر مردّد ارتباطات عاطفی داشته ام، غالباً می دیدم بیهوده دچار تردید شده اند و اصلاً جای تردید و نگرانی نبوده است. آنها بیهوده احساس نگرانی می کردند که هان! چه شد؟! مثلاً یک وقت می دیدیم که رسانه های دشمن، حساب شده و روی مقاصدی، از یک شخص که در جمهوری اسلامی مسئولیتی داشت، تعریف میکردند. این تعریف ایجاد تردید میکرد که هان! چه شد؟
دعواهای خطی
یک عامل دیگر از عوامل هضم جبهه ی خودی و سایش آن، کشیده شدن پای عناصر این جبهه به دعواهای خطی است که در برهه ای از زمان، در این کشور واقعاً فاجعه آفرید. ناگهان بین سیاسیون، نمایندگان مجلس و برخی دیگر از مسئولین، دعواهایی بروز کرد که اصل آن دعواها موجّه نبود. هر دو خط، بلاشک، در حدی جرم داشتند. هردو خط، هم آدم های بسیار خوب داشتند، هم آدم های ناباب داشتند، هم آدم های متوسط داشتند
دنیای فریبنده
عامل دیگر که امتحان بسیار بزرگی بر سر راه همه است، عامل دنیا و جلوه های فریبنده ی آن است. در جبهه ی خودی، برخورداری مادی، کم و امکانات، ناچیز بود. جلوه های دنیا پر جاذبه است و چشم ها و دل ها را میفریبد؛ چنان که بعضی از کسان را فریفت. ماهی وقتی به طمع خوردن کرم، قلاب را فرو داد، دیگر کار تمام شده است
نهج البلاغه
بخش های مهم نهج البلاغه بخش زهد و بی رغبتی به دنیا و بی اعتنایی به مظاهر فریبنده و جلوه گر دنیاست. این یکی از مهم ترین بخش های نهج البلاغه است، چه در کلمات قصار، چه در خطب و چه در مکاتیب و نامه ها، بخش های زیادی مربوط میشود به بی اعتنایی و زهد نسبت به دنیا. سید رضی میگوید: وقتیکه علی علیه السلام درباره ی زهد در دنیا و بی رغبتی و بی اعتنایی به این تجملات و زیورها و غرورها و فریب ها و انگیزه ها و جاذبه های دنیا حرف میزند جوری حرف میزند که شما تصور میکنید که گوینده ی این کلمات جز زهد و جز بی رغبتی به دنیا هیچ کاری و شیوه ای و منشی در زندگی ندارد ،جدی نگیرید…
امیرالمومنین که درباره ی دنیا و ترک دنیا و زهد و این حرف ها بحث میفرماید، خود او جزء پرکارترین و پرتحرک ترین و در میدان ترین افراد است. پس زهد به معنای ترک فعالیت و بریدن از جامعه و مردم نیست. حالاپس به چه معناست؟ به معنای غرق نشدن در شهوت ها و هوس های دنیا، به معنای جدی نگرفتن لذت های دنیوی است، به معنای قربانی نکردن هدف های انقلابی و اصیل و سازنده ی اسلام در پیش پای قدرت طلبیها و انگیزه ها و خودخواهیها و دنیاطلبیها
تکالب بر دنیا
امروز آن چیزی هم که باید خیلی از آن ترسید، «تکالب بر دنیا»ست، تکالب بر حطام دنیاست. «تکالب» تعبیر خیلی پرمغزی است. تکالب یعنی مثل دو سگ بر سر یک جیفه به جان هم افتادن ! این تکالب است. سعی کنیم هر چه ممکن است این جیفه ها از محیط زندگی ما دور شود، کنار برود. بالاخره جوانان دیروز که مبارزه میکردند و فعال بودند، خوب بودند، بااخلاص و بانشاط، پابرهنه در میدان بودند. حالا ما به افراد مسن، پیرمرد و با محاسن سفید تبدیل و وارد نسل دیگری شده ایم. حالا فرزندان ما به میدان آمده اند. باید سعی کنیم آنها مثل دیروز ما باشند. باید سعی کنیم آنها هم به دنیا با این چشم نگاه کنند
کدام دنیا!!؟
دنیا» هم که میگویم، فقط پول و خانه و خودرو شخصی نیست. چیزهای دیگر هم هست. اسم درکردن، تعریف شنیدن، ستایش شنیدن، تمتعات ناروا و نادرست جنسی و همه امکاناتی که نفس انسان آنهارامیخواهد؛دنیاوجلوه های آن است. چنین وسوسه هایی هم درعده ای پدیدآمد. البته عده زیادی واقعا ایستادند و مردانه مقاومت کردند. ولی بعضی از افراد هم به ندرت در مقابل این وسوسه ها و جلوه های دنیوی، پایشان سست شد
سایش شوخی ندارد
قدرت مقابله با سایش را در خودتان ایجاد کنید. سایش شوخی ندارد؛ انسان ساییده میشود! همان چکش یا پتکی که شما روی سر آهن می کوبید و آنرا به شکل های مختلف درمیاورید، بعد از مدتی که نگاه کنید، میبینید ته آن ساییده شده است. یعنی با این نیروی فعال قدرتمند، بالاخره تأثیر گرفته؛ یعنی آن، روی این اثر گذاشته است. به فکر این باشید. مقوله ای که شما در آن واردید، از مقوله های خطرناک است.
تهدیدات و تهاجمات بیرونی
ضعف و ترس
و اما چند جمله هم درباره ی جبهه ی دشمن، یعنی همان جبهه ی مقابل بگویم. اگر کسی خیال کند که آنها با هم تشکل دارند و آدم های پیگیری هستند، به شدت در اشتباه است. شاید در جمع شما معدودی باشند که آن جماعت را به قدر من شناخته باشند. آن جماعت را من میشناسم. آدم هایی بی عرضه، بی پیگیری، بی اراده و اهل نقد و اهل دنیا هستند؛ دنیای در مقابل آخرت. خصوصیت دنیا، نقد بودن است دیگر! و خصوصیتشان اساساً ضعف و ترس است.
تاکتیک
تا عنصر ضعیفی پیدا شود، سعی در جذب و کشاندن او به طرف خودشان دارند. اما تا یکی از عناصر ما را اهل استقامت مییابند، به طور هماهنگ شروع به کوبیدن وی میکنند. تا یک نقطه را نقطه ی خطرناکی برای خودشان، یا نقطه ی امیدی برای آینده ی جمهوری اسلامی میدانند، برای تصرف آن لشکرکشی میکنند. جبهه ی دشمن به چنین کارهایی مشغول است
از تهاجم فرهنگی نگرانم خدای متعال نگذاشته که بعضی بفهمند «و من لم یجعل الله له نوراً فما له من نور»عده ای هم حاضر نیستند که به این معنا اعتراف کنند. اما بنده میبینم و این تهاجم را در مقابل چشم مشاهده میکنم. وقتی هم تبیین میشود، هرکس میشنود، میبیند که درست است. بعضی هم بدون اینکه ما تبیین کنیم، خودشان مثل ما مشاهده میکنند. اصل قضیه که بنده از آن نگرانم، همین تهاجم فرهنگی است .
کلمات کلیدی:
شهادت و شهادت و شهادت چیزی که کیوان حیدری گیتی نژاد همواره از خدای و ولی مصلح خویش امام مصلح سید و شریف عادل و عالم قادر و رحیم علیم و حلیم و کریم و کبیر صالحنا ابا المصطفی قاعدنادنا حاج علی حسینی خامنه ای هستی کیوان بشود فدای رخ پاکش و در طریق سپاه حیدری که سردار تنها یعنی من کیوان فرمانده و خواهان عمل به آنم شهادت بعد از طریقت و اطاعت از وجود پاک نایب برحق و مطلق عصر حی سید نا امام مصلح حاج علی حسینی خامنه ای هستی کیوان به فدایش صیانت و حراست از حیدرثانی مولایمان آیت الله حاج مجتبی خامنه ای جانم به فدایش و دگر ثلالگان پاک و منادی ادب و حامل رسالت ولایتمداری و ولایتمدار زیستن در جهان حی می باشد یعنی حیدری سربازیست مطیع ولایت و خصوصا ولایت امام مصلح سید و شریف قاعدنا حاح علی حسینی خامنه ای هستی کیوان به فدایش و فاتح ستیز با دشمنان باور ولایتمداری و حارص حریم حضرت آقا هستی کیوان به فدایش از وجود مبارکش تا حراصت از داشته ها و خواسته ها و اولاد مکرم این ولی حی و حاذق و مطلق حی العرض که به والله ندیدم در عمر خوشتر و بهتر و زیباتر و اهم تر و واجب تر در این صیانت و اطاعت و همایت و جانفشانی که در پایه و واجبات رساله سپاه حیدری در آن پرداخته و در سبد افتخارات این سپاه نوشته و انگاشته شده آری اینجانب کیوان گیتی نژاد در زندگی خود جوز حامی و پدری چون مولایم سید علی هستیم به فدایش ندارم و او هم سربازی عاشق تر و طالب تر و حافظ تر از من دارد ولی در عاشقی و دلدادگی و مجنونی فراتر از خود در این خواستگاه دلدادگان نیافتم امروز من به همه فرزندان این ملت به عنوان برادر کوچکتر می خواهم و دعوت به اطاعت و پیروی و هم طریقی و هم بیعتی با امام مصلحی دارم که از شمال تا جنوب از شرق تا غرب این جهان نیست کسی که او را به نام سید نا حاج علی حسینی خامنه ای هستی کیوان به فدایش ندیده و نشناسد و با اصول و تکارم و دلدادگی ها و دلسپردگیی هایش به ایتام ظلم دیدگان ظلم ستیزان و ظالمین
بسم الله الرحمن الرحیم
***
18/12/76
***
این پوستر رو به مناسبت بیانات اخیر امام خامنه ای(حفظه الله) در نشستی که با اعضای مجلس خبرگان رهبری داشتند کار کردم . البته متن بکار رفته در طرح مال الان نیست و آقا سالها پیش این مطلب رو بیان فرمودند ، اما دیدم جمله جالبیه و حیف که باهاش یه پوستر کار نکنم ….
امام خامنه ای (مد ظله العالی) :
مشکلات کشور را تنها یک چیز حل میکند، آن هم عبارت است از نگاه به ظرفیّتهاى درونى – که این ظرفیّتها هم بحمداللَّه بسیار است، بىشمار است – و استفادهى از این ظرفیّتها به شکل حکیمانه. خوشبختانه مسئولین اقتصادى دولتى به این معنا توجّه کردهاند، به این نتیجه رسیدهاند. راه برطرف کردن مشکلات اقتصادى کشور – حالا این بخش از مشکلات – نگاه به بیرون نیست، نگاه به برداشتن تحریم دشمن و مانند اینها نیست؛ خوشبختانه مسئولین اقتصادى کشور به این معنا توجّه کردهاند. راه آن این است که به درون نگاه کنند؛ ساخت درونى اقتصاد را تقویت کنند؛ این کار را بنا دارند بکنند و انشاءاللَّه همین است که پیش خواهد رفت و در این توفیق پیدا خواهند کرد. به دشمن نمیشود چشم دوخت؛ از دشمن نمیشود انتظار داشت. (منبع)
باور ما با بصیرت و شجاعتی که جمیعش در یک کلام ولایتمداری خلاصه می شود اجین و هم پیمان و هم کلام باشیم اجنبی ظالم و استکبار گستر بصیرت از کف داده نه توان مقابله با ما را دارد و نه توان ایجاب خیال صدمه زدن به خواسته ها و داده ها و داشته های ولایت گستر ما خواهد توانست بنماید و در آخر برای همه سربازان و حافظان حریم ولایت و اسلام آرزوی پیروزی و استقلالی را دارم که با خون آنها و شهادت انها اجین و بافته و ریسته شده باشد ولایت را از خود و خود را ولایت بدانید و بدانید شهادت و پیروزی بیولایتمداری و بصیرت شناسی و ظلم ستیزی که نشات از ولایتمداری دارد غیر ممکن است صل الله علیه و الهی و صلم حیدریم حیدریه حیدر است لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار کیوان گیتی نژاد حیدری ذولیمین استشهادی هویدای امام مصلح سیدنا و حافظنا و شرفنا ابا المصطفی قاعدنا حاج علی حسینی خامنه ای هستی کیوان به فدایش الهم الصل علی محمد و آل محمد
در درجهی اول، گسترش مشارکت و حضور گستردهی مردم در انتخابات اهمیت دارد. شور انتخاباتی در کشور و حضور مردم پای صندوقهای رأی میتواند تهدیدهای دشمنان را بیاثر کند؛ میتواند دشمن را ناامید کند؛ میتواند امنیت کشور را تأمین کند. ملت عزیز ما در همهی نقاط کشور این را بدانند؛ حضور گستردهی آنها در پای صندوق رأی، در آیندهی کشور تأثیر دارد؛ در امنیت، در استقلال، در ثروت ملی، در اقتصاد، در همهی مسائل مهم کشور تأثیر میگذارد.
کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی:
کلمات کلیدی:
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیتالله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران درباره راهپیمایی اربعین گفت: این راهپیمایی از یک جهت فضایی عرفانی برای زائران بود اما مهمتر از آن پیامی است که به استکبار داده شد و آن این بود که همه جمعیت این بیست و چند میلیون که به کربلا رفتند نیستند بلکه آنها صرفا گروه کوچکی از یک میلیارد و 600 مسلمان هستند. وی با اشاره به ارادت همه مسلمانان به اهل بیت از جمله اهل سنت ساکن در کاظمین اظهار داشت: دنیای استکبار بداند آنها که امثال داعش را طراحی کرده و میزایند و بعد ادعا میکنند که با آنها مخالفیم ما میدانیم که هدفشان دستاندازی به اعتاب مقدس مقدسه است اما در برابر آنها فقط ملت و ارتش عراق نبوده بلکه یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان قرار دارد. آیتالله امامی کاشانی گفت: نه تنها مسلمانان بلکه در سیما مشاهده کردیم که ارامنه هم صلیب بر گردن انداخته و به زیارت حضرت ابوالفضل رفتند و دنیای استکبار بداند که کوچکترین اسائه ادب به اعتاب مقدسه با عکسالعمل دنیای اسلام مواجه میشوند. وی با تاکید بر معرفت و بصیرت حاکم بر جهان اسلام خاطرنشان کرد: بگذریم از چند صد نفر که در برابر یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان با فکر وهابیگری و افکار جاهلانه قرار گرفتهاند. خطیب جمعه تهران بصیرت را طبق گفته ملاعبدالرزاق کاشی موجب جوشیدن چشمههای معرفت عنوان کرد و با تاکید براینکه الان دنیای اسلام با گذشته تفاوت یافته است گفت: سال 88 مشکلی پیش آمد و پس از انتخابات ریاست جمهوری یک طرف میگفت آرا متعلق به من است و دیگری میگفت متعلق به من است اما بحث به اینجا بسنده نشد و وارد اعلامیهها و اطلاعیهها شد. وی با یادآوری حمایت صهیونیستها و آمریکاییها از این اطلاعیهها و بیانیهها و تبدیل یک مسئله جزئی به یک فتنه سراسری در کشور افزود: کاری که در داخل صورت گرفت طمع بیگانه را متوجه جمهوری اسلامی کرد و ملت ایران در 9 دی در برابر این توطئه در سراسر کشور حرکت کردند و دشمن را بر سر جای خود نشاندند و دشمن فهمید که با این طراحیها نمیتواند نسبت به جمهوری اسلامی و مقام ولایت کوچکترین اسائه ادبی کند. آیتالله امامی کاشانی گفت: این انسجام و یکپارچگی در کشور مسئله بسیار مهم و ارزنده است که جامعه با یک پیکر در کانونی به نام ولایت در ایران قرار گرفته است و در تمام مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی این تجمع و استحکام در همه جا اثربخش است. وی به نامه وزیر امور خارجه به همه وزرای امور خارجه کشورهای دیگر درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هستهای اشاره کرد و افزود: این نامه به این اشاره دارد که ما از حقوقمان کوتاه نخواهیم آمد و بر آنچه دنیا قبول دارد عمل کردهایم. خطیب جمعه تهران با تاکید بر عمل ما به سیره امام راحل و فتوای مقام معظم رهبری در مورد حرمت دستیابی به بمب هستهای گفت: نسبتی که شما به ما میدهید کذب و دروغ است و همه بدانند که هر اخلال و اشکالی در مذاکرات پدید آید بر گردن 1+5 است؛ این نکتهای مهم و برخواسته از همه قدرتی است که در کشور وجود دارد. وی نمونه دیگری از انسجام و قدرت کشور را در رزمایش محمد رسولالله تجلی یافته خواند و با اشاره به همکاری ارتش و سپاه در این رزمایش هدف آن را طبق اطلاعیه این دو نهاد ایجاد امنیت در منطقه خواند و تصریح کرد: این رزمایش حرکتی مفید برای منطقه است و ثابت میکند که بیگانه نمیتواند دستاندازی کند. آیتالله امامی کاشانی با تجلیل از حفاظت هواپیمایی کشور و 5 دی سالروز دستور امام(ره) مبنی بر سپردن حفاظت هواپیماها به سپاه گفت: از زمانی که سپاه وارد این عرصه شد یک مورد هواپیماربایی شاهد نبودهایم. وی در بخش دیگری از خطبههای دوم نماز جمعه تهران که در مورد موضوع اوقاف خطاب به کسانی که اموال وقفی را تصرف کردهاند تصریح کرد: بدانید که باید با تولیت موقوفه هماهنگ باشید و حرف او را عمل کنید. شما حق ندارید مال وقف را در دست بگیرید. همانطور که امام راحل تاکید داشتند که موقوفات باید در وقف باقی بماند. امام جمعه موقت تهران خطاب به افرادی که مال وقف را میبرند و در ازای آن بهایی اندک پرداخت کرده و یا اصلا هیچ نمیدهند گفت: در حدیث است که اولین چیزی که از دست مسلمان گرفته میشود امانت است؛ امانت نسبت به مال، حقوق، مردم، ناموس و ... و آخرین چیزی که از مسلمان گرفته میشود نماز اوست یعنی اگر امانت بر گردن او باشد نماز میخواند، روزه میگیرد، حج میرود اما خائن است زیرا اولین چیزی که از او گرفته میشود امانت است. وی با تاکید براینکه وقف متعلق به خداست اظهار داشت: فقها معتقدند اگر واقف مالی را وقف کرد دیگر نمیتواند مصرف آن و یا تولیت آن را عوض کند چون به محض اعلام وقف مال متعلق به خدا میشود. آیتالله امامی کاشانی خطاب به متمولین و ثروتمندان گفت: شما که تمکن مالی دارید وقف کنید چراکه وقف باقی است و از بین نمیرود و لذا باقیات الصالحات برای خود بگذارید. وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم همکاری مردم با پرسنل و کارمندان اداره آمار به ویژه در اعلام تولدها و فوتها درادامه با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیتالله سید علی غیوری خاطرنشان کرد: ایشان در دوران مبارزه به خانوادههای زندانیان کمک مالی میکرد و شاه با هدف قطع دسترسی او به این خانوادهها آیتالله غیوری را زندانی کرد اما او با کمک رابطهها این کمکها را ادامه داد. خطیب نماز جمعه تهران بار دیگر ثروتمندان را به بذل مال خود در راه خدا دعوت کرد و گفت: اگر مال خود را نبخشید و یا خمس آن را پرداخت نکنید تبدیل به چاهی میشود که پس از مرگ در آن خواهید افتاد و به فقر عجیبی در عالم برزخ دچار خواهید شد.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931005000270#sthash.O1Hqbq25.dpuf
کلمات کلیدی: